Pazartesi, Temmuz 26, 2010

koca bir evreni içinde taşıyan insan: işte benim tek ilgi odağım

...koca bir evreni içinde taşıyan insan: işte benim tek ilgi odağım. zira hayat, her zaman hayal gücümüzden daha zengindir. bu yüzden gerçek bir sanatçı, ancak kendisi açısından hayati bir zorunluluksa yaratma hakkına sahiptir. ben de sinema sanatıyla seyirciye, hayatın gerçek akışını neredeyse hiç bozmadan aktarma yeteneğini taşımak istiyordum. sinema sanatının gerçek şiirsel özü burada yatar. benim kurgu sinemasını reddetmemin sebebi, seyircinin perdede gördüklerini kendi deneyimleriyle bağdaştırmasına imkan tanımamasıdır. biz sanatçıların taşıdığı tek sorumluluk, kendi yapıtlarımızın düzeyini yükseltmektir. nitekim ben de kendi filmlerimde hep, birlikte yaşadıkları insanlara bağlı olmalarına, yani özgür olmamalarına rağmen içlerindeki özgürlüğü korumasını bilen insanları anlatmak istemişimdir...


mühürlenmiş zaman, tarkovsky

Hiç yorum yok: